Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Bengt Bertilsson - 25 januari 2013 17:45

Gamla och grova Ek-träd har förmåga att fascinera de flesta människor och de är ett viktigt inslag i landskapet.

En gammal Ek som jag precis når runt står en bit in i skogen inte på den bästa platsen för en Ek då andra träd konkurera om utrymmet.

 

Har någon varit framme och gått bärsärkagång och skalat stammen.

     
Fast i det här fallet handlar det nog om det naturliga samspelet i naturen där mossor och lava som växer på trädet tillsammans med insektlarver i trädet blir mat för andra. Då det finns många arter av småfåglar och även rådjur i omgivningen som letar efter matnyttigt.

Av Bengt Bertilsson - 25 januari 2013 15:06

Besök av sidensvansar tillhör inte vanligheten, men fick som de säger oväntat besök av 8 st som flög runt i mitt körsbärsträd.

Av Bengt Bertilsson - 25 januari 2013 10:59

En kopp elvakaffe med ett mumsigt wienerbröd på farstutrappan smakar gott.

 

Wienerbröd tycker även ”pjoddarna” om. För detta fick jag se när jag lyckades få wienerbröd som inte blivit sålda i boa innan jul tog det inte många timmar för ”pjoddarna” att glupskt äta upp allihopa.

  

Fyllde på mina fågelstationer också det blev rusning till jordnötterna. Men det fylldes även på med, talgbollar, solrosfrö samt vildfågelblandning. Dessutom hade jag bröd med solrosfrö och linfrö i som jag smulade sönder så nu skall det bli kalas för alla mina ”pjoddar” och jag kan sen räkna dom alla i den stora fågelräkningshelgen som är nu.

Av Bengt Bertilsson - 25 januari 2013 09:21

Gyllene morgon och tänk att få vakna upp till en sådan är jag tacksam för och livet värt att leva och hoppas få uppleva fler av dessa.

 
Satt igår och hittade foto på en soluppgång för nästan exakt ett år sedan och tänkte skall jag få uppleva en sådan till.

   

Ja faktiskt ett år senare nästan på samma datum inträffar detta.  

       

Bilderna tagna den 25/1 2013 mellan 08,00 – 08,30

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards