Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Bengt Bertilsson - 30 januari 2013 06:48

Uppe i arla morgonstund och konstatera det regnade och är plus 3,5 med en ljummen vind känns det som vår i luften i arla morgonstund. Snön är borta men på marknivå där ligger istäcket fortvarande kompakt och när jag körde gårdsvägen ner var det ”Bambi på hal is” och ABS bromsen den fick jobba. Efter en sväng ut på bygda tänkte jag nu är tidningen kommen när jag kommer hem. Men så icke.
 
Om den nu kommit några timmar senare vet jag inte för jag ger mig inte ner till brevlådan och kolla för då behöver jag dubb på fötterna och gå där i mörkret det gör jag inte. Sen är det gamla nyheter som står i den så det är ingen brådska och nu när jag kommit upp i åldern brukar jag tittar på visa annonser och då jag sitter här vet jag att jag står inte med i dessa.

Alla tycker inte om vädret. Lillkatta hon vände i dörröppningen och vägrade gå ut och sprang in och gömde sig. Okey tänkte jag, ligg här nere, du får passa tvättmaskinen då och får vänta tills husse kommer ner och tömmer den, för hänga upp tvätten klarar hon inte p.g.a hon når inte upp till lina. Annars brukar vara gammekatta som vägra, men hon ville ut en sväng, förvisso var det bara runt knuten hon gick och ville in på nytt. När jag sen intog min kopp på farstutrappan följde hon med ut en sväng på nytt, men hon lämnade inte mig från synhåll och så fort jag reste mig kom hon med in.

När jag satt där på farstutrappan är jag lite sur på sportradion fortvarande. Ett bevis vi bandyvänner vi får vara glada vi numera får vara inomhus för utanför blåser vi bort i eterbruset. Hade/har dålig mottagning på T4 sport så det blev inget tv tittade på matchen mot Vitryssland utan lyssnade på radiosporten som gjorde reklam för de följer VM bandy och ishockey.
Live och live samtliga ishockey och allsvenskan matcher gick att följa via särskilda live sändningar, dessutom rapporterades det flitigt i radioutsändningen från ishockey matcherna.
Men bandy den blev sporadiskt rapporterad. Dessutom så kom målet så tätt att de inte ens rapporterade dessa live utan klumpades ihop och då nämnde tror jag inte ens alla.
Dessutom så fanns det chat/liverapport vid sidan om och där får jag läsa på min fråga ang live i radio bandy matchen lite omskrivit inte var prioriterad p.g.a de ojämna förutsättningarna införlivades. Okey sant men ännu ett bevis vi bandyvänner vi får vara glada vi numera får vara inomhus för utanför blåser vi bort i eterbruset.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards