Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Bengt Bertilsson - 1 februari 2013 07:37

Ett dimtäcke ligger över nejden. Där inga ljud verkar kunna ta sig igenom och ”pjoddarna” sitter fortvarande och kura någonstans där ute i skogsbrynet och väntar till soluret visar på att det är dags att bege sig till mina fågelautomater.
Anstränger jag min hörsel kan jag höra ett porlande ljud söderifrån där jag normalt inte brukar höra porlet har troligen uppstått ett nytt litet fall när isen smält i bäcken och vattnet fått lite extra fart på ett nytt ställe.
Ute på gräsmattan där det i förgår sa slafs, slurp och glurp där ligger nu ett istäcke över den frusna gräsmattan och det hörs ett slirp idag under isen.
På gårdsplanen är gruset frusit och småstenarna är hala som glaskulor. Nere på byvägen är det ”Bambi på is” fast detta verkar inte somliga märkt då det kommit några bilar och några har bråttom och kör om de som insett att väglaget är att vara lätt på foten.
Husorganet lyser med sin frånvaro, men detta har nog sin förklaring och förhoppningsvisst dyker den upp senare i lådan. Eventuellt kanske får jag läsa den via nätet om tidningsredaktionen inser att den uteblir för många idag. Fast tänker jag efter så har jag inte läst gårdagens tidning då det kom annat i vägen så nyheterna i den blir som nya när jag läser tidningen idag.

Av Bengt Bertilsson - 1 februari 2013 06:13

Var tusan står detta för. Förvisso är det halt ute men var kommer svin ifrån?
T.o.m så halt att sittdynan jag har med mig för att sitta på gled iväg när jag satte rumpan på den, men något svin såg jag inte till.
Det var rena rama glansisen på trappan och trappräcket gled handen iväg och landsvägen likaså så hustrun tog stavar och gick in till jobbet en promenad på 6 km.
Själv skulle jag få ”grisa” i sängen en stund och somna om. Men av någon anledning fick jag ”skallebonk” som om någon tyckte att jag skall inte ligga där för så fort jag reste mig försvann hammarslagen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards