Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Bengt Bertilsson - 18 februari 2013 20:14

Det har varit fotens dag idag och vi skall vara rädda om våra fötter.

Även mina huskatter har sina fötter och sina tassar som de putsar/tvättar och ibland vässar där de sina klor där de egetligen inte får göra det. Har gammelkatta inte tassat fram ljudlöst senaste veckorna. I mitten på veckan fick jag se att en klo verkade vara lite större på ena tassen förstod jag att hon fått problem med klon. Att försöka titta på tassen det var inte att tänka på för då hugger hon en i handen, men eftersom hon inte verkade ha andra besvär så avvaktade jag.  
Igår när jag kom hem fick jag se det stack ut en rund skiva på tassen som liknade en ihoprullad klo och senare i dag så ramlade detta av tassen och nu så hör jag inte när katta kommer men jag känner hennes päls när hon stryker den mot mina ben och vill bli kelad.
Det sägs att katter har nio liv undra om inte gammelkatta har 99 liv för hon har varit med om det mesta verkar hon repa sig efter alla smälla hon drabbas av.

Av Bengt Bertilsson - 18 februari 2013 06:45

En gång i tiden full av energi och liv som blev trädets död till slut, finns det energi kvar i det som ved i pannan.  
När jag studera det idag övergivet påminner spåren om runskrift. Vem som ritat det är jag inte hundra på men Husborre eller Bredhalsad varvfluga eller t.o.m båda två

     

Ett grottsystem    
Skadeinsekters boplatser. 
 I en poppel där trivs också insekterna

       

Utanpå barken på ett vedträ syns också skadorna

Alla hål har kanske inte hackspetten gjort men den kan haft näbben i hållet och kollat. 
Överallt hittar jag spår av skadeinsekter har dessa också varit en tillgång för småfåglar att hitta mat och det ligger  en hel del i den enes död den andres bröd.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards