Alla inlägg den 9 september 2013

Av Bengt Bertilsson - 9 september 2013 08:08

Härlig är jorden, härlig är Guds himmel, må så vara att denna text hämtad från en psalm sägs vara en begravnings psalm. Tycker jag den ändå är passlig i arla morgonstund och att få gå ut på farstutrappa och njuta av den fagra rikedomen av växtlighet som möter mig när jag stiger ut och även om jag inte sjunger blir jag mållös lite i stället när ögonblicket kommer.

 

Solen är på väg upp över skogsbrynet i arla morgonstund ser jag ljuset i horisonten färga himmeln röd när strålarna träffa små moln som också är uppe och svävar.

 

Några timmar senare har energilampan tänts och himmel är klarblå.

 
Naturen står fortvarande i sin sommarprakt, knackar hösten på dörren och börjat måla sina färger

Av Bengt Bertilsson - 9 september 2013 06:15

Även i år blir det Ekollon i mitt lilla ek träd som numera blivit så stort at det börjar skugga kanske det får bli ved av trädet.

 

Men jag kan lova det växer ek träd överallt i min trädgård det är någon som flyger runt och lägger nötter överallt och sen glömmer bort dessa nötter

 

Finns det fler och även nästa år lär det dyka upp små ek träd i hallonbeståndet, vinbärsbuskar, och grönsaksland

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards