Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Bengt Bertilsson - 26 januari 2014 08:02

Vilken fantastik morgon i gryningen jag fick uppleva när jag kom ut på farstutrappan med min kaffekopp kl.7,45 Dock var det lite för mörkt att fånga upplevelsen på foto. 
I Naturmorgon i går pratade de om vilka är det som ofta kommer först till fågelborden. Detta har jag fått bekräftat nu när det där ute vid två av mina fågelautomater och brödkorgar sprang och jagade varandra 9 st koltrastar och uppe i trädkronorna sitter två st koltrastar som signalerar min ankomst till de andra.
Nu är de vana vid min närvaro så de bara stannar upp i sin jakt och blänger lite på mig och sen fortsätter de sin jakt på varandra för ingen verkar ha tid att sätta sig och äta.

Av Bengt Bertilsson - 26 januari 2014 07:16

Idag börjar det borta i Ryssland närmare bestämt i Irkutsk långtbortistan och Sverige spelar i Grupp A. Jag kommer att sitta där var och varan dag via TV4 följa matcherna. Förvisso får vi inte se alla matcher denna gång. Förra VM var det ett annat TV bolag som ägde rättigheterna och då visades samtliga matcher i A-gruppen.
Denna gång får vi nöja oss med kanalen direktsänder tre av Sveriges gruppspelsmatcher samt semifinaler och finalen från Irkutsk. Premiären spelas mot Finland på söndag (26 jan).
Den som vill se finalen direkt får kliva upp i ottan söndag 2 februari.

Tidsskillnaden gör att matcherna spelas morgnar och förmiddagar svensk tid.
Finalen går kl 06 i TV4. TV4 Sport visar sedan finalen i repris kl 19.
Utöver svenska gruppmatcherna mot Finland, Ryssland och Kazakstan visar TV4/TV4 Sport gruppmötet Ryssland - Finland.

TV4 skickar radarparet Daniel Kristiansson/Pelle Fosshaug till kylan i Irkutsk för att kommentera på plats. Hur Fosshaug skall hinna med detta undra jag då han är förbundskapten för Somalia:s bandylag också

TV-tiderna (sändningarna startar fem minuter före match):
Sönd 26 jan kl 12: Sverige - Finland (TV4)
Månd 27 jan kl 08: Ryssland - Finland (TV4 Sport)
Månd 27 jan kl 12: Sverige - Kazakstan (TV4)
Onsd 29 jan kl 12: Sverige - Ryssland (TV4)
Lörd 1 febr kl 08 och kl 12: Semifinaler
Sön 2 febr kl 06: Final (TV4)


Den som är intresserad kan via VM officiella hemsida hitta gobitar och andra fakta.


Bandy bandy
bandyns egna nationalsång

Se film från
Mongolian players are preparing for the World Cup

Hockey players from Somalia go to the World Cup in Irkutsk

Teams of Sweden and Russia arrived in Irkutsk


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards