Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Firma Fiffel & Båg del 2

Av Bengt Bertilsson - 28 februari 2014 08:26

Microsoft ringer på nytt men detta är ett bedrägeriförsök.
Lägg på bara om du svarat 0012127773456
Senaste tiden har internetbedragarna ringt upp mig och hävdar att de kommer från Microsofts Tekniska Support och erbjuder tjänster. Problemet är att Mirosoft inte ringer upp sina kunder om du själv inte tagit kontakt med dem.

Är du uppmärksam så kan du nästan lista ut det innan du svarar om du har nummerupplysare och du kan lugnt avstå från att svara
Fast numret 0012127773456 går att förväxla med mobilnummer eller du har kontakter med utlandet och saknar du nummerupplysare eller inte är uppmärksam.
Kan du bara lägg på luren ändå.

Svarar du dock är det först tyst några sekunder. Sen hörs du en man som pratar engelska ibland har de en brytning som har Asien dialekt. Han säger sig ringa från Microsoft och erbjuder dig en tjänst eller att din dator skickar koder till deras server. Har du kommit så här långt LÄGG PÅ:

Var är de som regel ute efter. De vill att du ska gå till din dator och surfa till en sida så han kan koppla upp sig. LÄGG PÅ

Om du är misstänksam och inte svara med ditt namn brukar samtalet brytas också. Men oavsett de ger sig inte utan ringer upp flera gånger, ibland flera gånger samma dag sen kan det gå veckor och samtalen rings till mig ofta på morgonen och förmiddagen.

Om det sen är av en ren händelse har de alltid ringt när jag suttit uppdaterad mot nätet då de hävda att jag har en dator även om jag förneka detta.
Finns det en misstanke att det finns en trojan i min dator eller kan det bero på att datorn står uppkopplad mot nätet som regel på den startsida jag har.
Sen går det inte att förneka heller då jag finns på nätet i olika medior och hemsidor går det att spåra mig.
Så ringer 0012127773456 eller snarlikt nummer är det firma Fiffel & Båg som ringer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 16 april 05:30

Årets vit och blå sipppor i i trädgården                ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 15 april 05:30

Liten men detta är en för mycket, lär det dyka upp fler mördarsniglar   Får gå lite närmare nästan för att se den      ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 12 april 07:01


“Lägga rabarber på” är ett uttryck som används i skämtsamt syfte och betyder att lägga beslag på något.   Det liknar att ta något som kanske inte nödvändigtvis är ens eget, men det har en trevligare framtoning än stöld.      ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 11 april 15:30


Kallas för vikingargrav fast det är nog mer en vallgrav för infiltration av spillvatten från brunnen så blir det som en gravplats då blommorna kommer från tidigare planteringar på kyrkogården    ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards