Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Bengt Bertilsson - 8 mars 2014 07:14

Naturmorgon i radion eller naturmorgon live kände mig som en åsna mellan två hötappar när jag skulle släppa in mina huskatter som varit ute och luftat rumpan och öppnade ytterdörren till min farstutrappa.

Där ute har morgonljuset blivit påtagligt tidigare för varje dag och våren gjort sitt antog. På himlavalvet var det molnfritt och jag väntade bara på att solen skulle börjar visa sig ovanför skogsbrynet.
Luften kändes dock lite kylslagen då temperaturmätaren visade +-0 i arla morgonstund var min farstutrappa isbelagd p.g.a regnet igår kväll fryst till och de där varningar jag hörde igår att vägbanorna kan frysa till har nog sitt berättigande. När vi ändå är inne på gårdagen fläskade det på rejält därute med kraftiga stormbyar som piskade luften och träden vajade i byarna. Blev det ännu mer kusligare när grannens gamla plåttak började lyfta i storm byar som sägs varit ca 20 sek/m.

Nu har lugnet lagt sig fast tyst är det inte där ute. Det är en symfoniorkester igång av fågelsång i arla morgonstund. Bakom skogsbrynet hörde jag årets första trana ropa, så kanske får vi återigen detta år få se ett häckande tranor gå ute på fälten. 
Plötsligt så hörde jag ett nytt fågelläte som jag sällan får öra ute på min farstutrappa nämligen Orren.

Så där stod jag och tänkte på Askungen var är en bal, den kan vara trist och tråkig men den kan också vara helt underbar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards