Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Bengt Bertilsson - 22 mars 2014 05:15

Vår i luften och det börjar spira lite här och där när jag vänder blicken nedåt. Somligt är matnyttigt annnat är mer ett ogräs i mina ögon är det något jag får leva med.

 

Denna vårprimör den är jag inte förtjust i men den gillas av fjärillarna senare om den får växa upp och bli stor..

 

Guldstjärna verkar sprida sig bra i min trädgård

 

Snart är gräsmattorna och änga fulla av dessa, men Maskros sägs vara som bäst nu när de sprödda bladen kommer upp.

 
Kirskål ogräs för mig men det är en medicinväxt från början. Plockar varje år och revorna blir meterlånga.

En grönt stånd har dykt upp i trädgårdslandet. Jag har inte sått den men den självsår sig själv och knappast matnyttigt för oss utan mer ogräset som växer i trädgårdslandet.

 

Det har ett enormt rottsystem och jag förstår varför det är svårt att bli av med i trädgårdslandet    

Av Bengt Bertilsson - 22 mars 2014 00:15

Varit ute och inspekterat mina odlingslotter på det stora godset kom jag osökt att tänka på - Slit och släp, slit och släp, aldrig är det något annat sa Svensson i Sven Delblancs Hedebyborna.

 

Det ser verkligen ut att ligga för fäfot mina odlingslådor.  Fick tag i pallkragar i höstas och fyllde dessa med hästgödsel och prima kompostjord från min egen trädgård har jag sett fram emot att få så detta år. Men när jag ser vad som väntas blev jag omedelbart trött av bara tanken.

 
Fast det lär nog växa ändå för jag verkar inte behöva så själv utan detta gör vår herre åt mig ser jag.

 

Den blommar t.o.m med alla redan

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards