Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Bengt Bertilsson - 15 maj 2014 06:58

Månsken och dimman började lägga sig som ett täcke över marknivån igår kväll efter en lång regnskur på eftermiddagen.

     
Tydde detta dock på annat då det var klart på himmeln och kylan från rymden pressades nedåt och temperaturen kröp ner också i natt och i arla morgonstund endast + 3,8

Vem som vann nattens strid döm själv

 


  

Av Bengt Bertilsson - 15 maj 2014 06:52

Ibland kan det kännas som tiden stått still eller så är det the same procedure as every year för jag tyckte mig sett samma vy när jag vaknade idag.

 

För ett år sedan närmare bestämt den 14 maj var väderleken nämligen likadan som idag jag fångat på bild på nytt. 
     

En bild också på hur det såg ut igår på kvällen och en solnedgång i öster speglas i väster
 

Av Bengt Bertilsson - 15 maj 2014 05:45

Årets första skörd av rabarber är avklarad.

 

Ser kanske inte mycket ut för världen men sorten jag odlar är inte av de där storväxta.

 

Oavsett hustrun duktig på att göra rabarberpaj och till detta självklart vaniljvisp  

Av Bengt Bertilsson - 15 maj 2014 00:15

Det sägs detta har jag läst eller är det så att vi inte är ute i naturen och ser dessa. En ovanlig vit snigel hittades i Gånghester en albinoform av en gråsvart kölsnigel, Limax cinereoniger kunde jag läsa i BT.

 

Nu har jag hittat en annan artfrände i så fall en grå kölsnigel men den är väl som den vita en albinoform av gråsvart kölsnigel, Limax cinereoniger.

Fyndplats. Naturreservatet Gäddevik strax innan Fjärås Bräcka. Ett reservat bestående av främst bokskog men där det även finns Björk och Granskog.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards