Alla inlägg under maj 2014

Av Bengt Bertilsson - 10 maj 2014 06:00

Planterade om mitt jordgubbsland och fick några plantor över och dessa börjar blomma alla redan kanske jag borde placera de på lämpligare ställe.

 

Av Bengt Bertilsson - 10 maj 2014 00:15

Ett experiment om det sen blir något återstår att se.

 
Har plantor i reserv om det misslyckas fast dessa var de som inte var färdiga.

 

Av Bengt Bertilsson - 9 maj 2014 06:00

Tidigt i år fast det finns väl sin förklaring med den milda vintern och varma våren i min omgivning som fått dessa att slå ut alla redan.

     

Av Bengt Bertilsson - 9 maj 2014 00:15

Spelar nog ingen större roll för en hobbyodlar när potatisen kommer i jorden, är det ingen varme i jorden växer det inte.

 

Det är ca 14 dagar sedan jag satte mina potatisar och fiberduk där över kan jag nu skönja något börjar komma upp.

 

Av Bengt Bertilsson - 8 maj 2014 18:22

Moln täckte himmeln men det blev faktiskt en skön dag ändå. Begav mig ut i trädgården för att se hur det står till där ute i trädgårdslanden.

 
Senaste tiden har det varit lite kyligt hade jag tagit på mig jackan, men detta var nästan så det blev för varmt då det var vindstiltje och temperaturen visade runt 10 grader riktigt skönt.

 
Senare i eftermiddag tittade faktiskt solen fram också en stund innan dagens regn behagade komma.

Kommande dagar skall jag redovisa tillståndet i trädgården.

Av Bengt Bertilsson - 5 maj 2014 10:59

Mina barnbarn fann några trädgårdssnäckor och tyckte dessa skulle få en liten trädgårdstäppa att vara i och skapade ett fantastiskt landskap eller?

 

Av Bengt Bertilsson - 4 maj 2014 00:15

Dags att kolla om det finns några spindlar även detta år och mycket riktigt det finns Källarspindel (Meta menardi) i min brun även detta år.
 

En koll hur det såg ut 2013  

Av Bengt Bertilsson - 3 maj 2014 13:25

5 barnbarn här över helgen och plötsligt så ropa de att kom var är detta för insekt.

 

Bara för att jag på min blogg och Facebook lagt in några insektbilder så har jag blivit experten i deras ögon vilket i och för sig smickra en så sätter de mig på pottkanten.

       

Min första gissning var ollonborre och googlade och tycker mig fått bekräftelser. Ni rättar mig om jag har fel så klart.

 
Nu sägs det att dessa syns i skymningen under ljumma stilla sommarkvällar. Denna hittade de kl 10,00 på förmiddagen istället och inte svärmade den utan försökte försvinna ner i jorden.
Nu var det förvisso under ett körsbärsträd som blommar och solen skiner och temperaturen visar runt 10 grader efter bakslaget på sommarvärmen här. Var det väl en som varit ute lite sent och inte hittat hem kanske.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards