Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Bengt Bertilsson - 26 juni 2014 09:00

Tror jag åtminstone, minnesgoda bloggläsare har läst tidigare i veckan om mitt besök av en trädgårdsmarodör som levt rövare i mina odlingspallkragar.

             

Misstanken gick mot att det är grävlingen som varit framme och jagat insekter i lådorna då jag vet bland annat det finns noshornsbaggar i dessa. Fler inlägg på noshornsbagge och har ni aldrig sett en titta här på denna länk.

 
Någon kan tycka jag får skylla mig själv när jag har dessa insekter i mina odlingar. Men då måste jag tillägga jag har haft dessa i min trädgård i minst 30 år då jag gödslar med höstgödsel vilket är noshornsbaggens favoritplats.
Idag så finns det inga baggar kvar efter två nattliga besök kanske ingen sabotör då jag fick se något ligga i vägdiket på min morgonpromenad ca 150 m från mitt trädgårdsland.

 

Där ligger en Grävling  

Stendöd

 

Troligen påkörd av en bil

 

Strax bredvid fann jag också spår på att den grävt i marken.

 

Vägsabotör kanske vi skall kalla den också, då den undergräver vägbanan.

Av Bengt Bertilsson - 26 juni 2014 06:15

Det har blivit tillökning i hästhagen sen senast jag var på besök där.

 
Eller är det svarta fåret som kommit för inte fanns det någon svart häst förra gången.

 
I alla fall idag är det fler hästar i min omgivning än var det fanns när det var bondesamhället som rådde på landsbygden och de går som gräsklippare och på sin höjd som ridhäst.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards