Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Bengt Bertilsson - 4 juli 2014 06:15

Utmed körvägen finns flera mindre vattendrag och flertalet hade klarat sig från att bli sönderkörda, dock så rann vattnet knappast dess väg och i slutet på körvägen såg det ut så här i våras.

Efter att vägen är tillrättalagd ser det ut så här i slutet av skogsvägen, denna bild tagen norrifrån.

Här finns en liten bäck som är utlopp för ett myr och kärrområde en stor stenhäll ligger nästan i ytan och alger och gräs syns i vattenbrynet till synes en vacker bild

  +


      

Men dess närmare jag beskåda vattnet tycker jag mig se nyanser av något annat.

       

Det finns nog de som hävda att detta är humus av alger och gräs bundit dyn som i sin tur fastnat på grenen.

   
Besökte jag bäcken några dagar senare på nytt och kunde konstatera sörjat torkat och det likna nästan tjära. När jag studera vattendraget syns fortvarande söjra som påminner om tjockolja i bäcken men  detta är mer bundet i växtlighten tog jag några foto på vägtrumman som vattnet förs vidare i och denna är nylagd efteråt körvägen rättaladdes.

      
Lekman jag är skall jag inte uttala att det är en oljekälla jag ser det dock ut som det förekommit ett öljeutsläpp från skogmaskin i vintras eller är det bara så att detta är ännu mer körskador i skogen som ni kunnat läsa här om i bloggen under våren.
        

Olja i vattendrag/dike ute i skogen kommer inte från skyn


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards