Direktlänk till inlägg 13 september 2014

Röstat.

Av Bengt Bertilsson - 13 september 2014 00:15

Var och en verkar vara saliga via sin övertygelse men egoismen verkar vara allenarådande när det gäller att övertyga varandra.

Varit och förtidsröstat för det kan köra ihop sig på valdagen och då tvingas jag prioritera vad jag skall hinna med och det får inte bli att jag missar att rösta. Fast å andra sidan väntar jag kan jag välja något annat också och sen kan jag ångra mina val också och välja på nytt på söndag. För säker på mina val är en sanning med modifikation för jag har våndats även denna gång.
Senaste veckan är det mer parodi och klavertramp som gäller och mediorna de älskar att gotta sig i varje lite misstag eller fel som en politiker gjort och gör som om alla andra är så felfria finns det lik hos andra kanske också somliga har vi t.o.m glömt bort nu också för ni vet väl varför vi fick RUT-avdrag.
Blivit så trött på alla dessa löften plötsligt finns det pengar samtidigt så säger andra att det finns inga pengar. Sen presenteras siffror då säger de andra att dessa siffror inte stämmer och för att inte tala om fördelningspolitiken. De som hade mycket har fått mera och mer vill de. Andra har fåt smulorna så de inte kan klaga, medan andra inte fått något av detta. Det finns de som säger vi har 2/3 samhälle idag och detta stämmer nog också för det var visst 1/3 som inte bestämt sig för vilket parti de tänker rösta på.
Sen finns det all anledning att tvivla på opinionsundersökningarna även om det går att utläsa tendenser finns det ett mörkertal som sällan framkommer nämligen antalet osäkra. Sett undersökningar där andelen osäkra varit runt 20 % och hur trovärdigt kan siffrorna då vara. Om det senaste är nu som undersökningarna säger att 1/3 är osäkra kan varje litet misstag avgöra valet av parti.
Troligen kan fredagens debatt bli av stor betydelse och framförallt hur kommer mediorna att rapportera om den då många väljer att mysa framför tv och tittar på annat än en debatt. Sen finns dessa sovliggare som är trötta på allt detta tjafs och de tror inte på förändring men vill inte att det blir någon förändring då de stannar hemma.

Så om ni undra vilka jag röstat på är detta min hemlighet, fast jag kan säga så mycket att jag har röstat på olika partier och inte på några partier som styr i mitt närområde eller på nationellt plan och inte röstat på eventuella stödpartier som nuvarande regering gjort sig beroende av.
Så valet var inte lätt att välja i brist på bättre alternativ hoppas jag lagt mina röster på politiker som våga röra om i grytan och inser att det finns en värld utanför även efter valet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 23 mars 05:45


Vårstädning vid fågelstationen och marken täckt av solrosfrö och detta räfsade jag upp.   Vid första blicken så ser det ut som kvarlämnad fröer i massor, men visar sig vara mestadels bara skal som fåglarna suttit i buskarna som finns bredvid stati...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards