Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Bengt Bertilsson - 3 januari 2015 06:56

Bara så ni vet detta ni som tänker ringa till oss att nu är den fasta telefon stendöd och mobiltäckningen inomhus obefintligt. Komer jag osökt att tänka på The same procedure as every year för det var likadant förra året 
Så ringer ni till oss så hör ni signal och vi hör den också men vi hör inget i luren.
Mobilen är det inte säkert vi uppfattar detta då täckningen saknas och vi får gå ut om vi skall ringa och idag på morgonen hade vi ingen täckning utanför på farstutrappan heller för den delen spelar det ingen rol.
Internet fungera fortvarande då och då bäst att tillägga för plötsligt så lyser detta rött och förbindelsen är borta med omvärlden.

Av Bengt Bertilsson - 3 januari 2015 00:15

Vårtecken eller en som tagit fel på årstiden verkar det vara lite av ur led är tiden då jag igår den 2 januari fick se en Häger lite ovanligt tycker jag. Förvisso har jag hört att den har blivit en stannfågel i Skåne och på västkusten. Fick jag igår rapporter från ”fåglar inpå knuten att den finns även i Kalmar och i Söderköping vintertid och nu även i mina trakter.

Tidigare har jag sett en häger i slutet på okt/nov komma hit och jag har trott detta varit rastställe men troligen tycker den att här finns övervintringsmöjligheter nu eller så är det den milda hösten som lurar den att stanna kvar här. Troligen hittar den matnyttigt i mindre våtmarker och i ett bäcksystem som rinner här, sen finns Viskan 3 km fågelvägen härifrån.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards