Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Bengt Bertilsson - 4 januari 2015 07:59

För varje dag som går dess mer frustrerad blir jag och ännu mer uppretad på att detta upprepas varje år exakt samma tid på året. Nu vet flertalet av min bekantskap om problemet men igår var t.o.m SMS utslaget. Hustrun hade ringt och då täckningen på mobilen var borta pratade hon in ett meddelande att hon kommit fram till jobbet i halkan. Hon får cykla in just nu då bilen står för fäfot just nu också på grund av tändningsfel och den skall till bildoktorn på onsdag. Tillbaka till SMS:et detta kom fram efter ca en timme p.g.a jag gick ut på farstutrappan där lyckades jag få kontakt.

Lyckades få kontakt med yttervärlden igår vid middagstid men då fick jag står vid köksfönstret och hålla mobilen mot söder. 3 km härifrån i SV skall det stå en mobilmast, finns en annan inne i centralorten 5 km i Öster. Om det finns någon i de andra vet jag inte men alla teleoperatörer hävda de har god täckning här. Men det vet vi att teori och praktik inte är det samma dock vill inte de höra talas om detta.


Nu har jag bara en vanlig mobiltelefon tror den kostade 199 kr och hustrun kostade bara 99 kr och vi fyller på ca 100 kr varje månad på dessa. Okej de är kanske föråldrade men de förekommer ofta i reklamen där reklamen hävdar dessa går att ringa och Smsa med men inget mer.  Skall jag tvingas köpa en sådan där telefon för tusentals kronor och månadskostnader för flera hundralappar och såg en totalkostnad på över 10 000 kr innan den var betald och sen går den ut på att göra det mesta och minst av den används för att ringa med för att få täckning skall den kopplas upp via trådlöst modem här hemma.
Jag får vara tacksam istället att Internet fungera för vill jag få kontakt med mina vänner och bekanta så sker detta just nu via facebook och meddelande men då krävs det att de har facebook förstås och det har inte alla.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards