Alla inlägg den 8 maj 2015

Av Bengt Bertilsson - 8 maj 2015 08:48

Egentligen är jag en badkruka men till slut så fick jag ge mig och numera blir jag blött på olika sätt och igår rådde det regn och rusk 8 plus och snålblåst typiskt innesitta väder om man inte har kläder för alla väder förstås.
Hustrun var ledig då hon skall jobba helgen kände jag mig lite rastlös i kroppen undrade om hon var intresserad av en tur till badhuset. och 27 gradigt vatten och 40 min i lagom takt/fart simning blev i runda tal 1000 m. Därefter 10 min bubbelpool för att stimulera muskulaturen kändes kroppen lagom slö för hemgång.
Även idag fredag blev det ett nytt besök på badhus, fast detta var mer eller mindre planerat då vi brukar var 14:e dag bege oss för ett morgondopp Kl.06,15 för att simma och sen äta frukost efteråt.
Så nu har vi fått motion, åtminstone jag som idag gav upp efter 30 min då ryggen sa stopp, hustrun fortsatte sina 40 längder.


Först var jag negativ till det här med sängskort, då jag kände det förelåg en risk för kanske gå och betala och sen trötta och ge upp och säga lite slarvigt sen att tagit vatten över huvudet investerade jag och hustrun i varsitt säsongskort ändå på badhuset Kaskad. Betalade i runda tal 1200 kr för jag får rabatt, ord pris är ca 1600 kr. Hustrun får också rabatt från sitt jobb.
Sen får jag/vi gå där hur många gånger jag vill när de har öppet. Dock innebär detta också att de har koll på hur många gånger jag/vi är där och bada och idag konstaterade jag att jag gått 26 gånger sedan 16 jan. Hustrun hade gått 19 gånger men hon köpte sitt en månad senare

När jag nu summera hur många bad efter 4 mån har det gått med förtjänst alla redan. Ett bad kostar 55 kr 26 gånger * 55 kr summa 1430 kr, alltså har jag nu tjänat in mitt säsongskort efter 4 månader

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards