Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Bengt Bertilsson - 9 maj 2015 07:25

Fick ett mail idag som jag tolka som ett falskt bluffmail men samtidigt så blev jag lite fundersam när jag kollat på Telia hemsida, för det kan väl inte vara så att Telia kör med dubbla budskap eller är det ena ett falskt och utnyttjas av andra att fiska våra uppgifter


På Telia hemsida står det

Från och med den 6 maj kommer det inte gå att betala Telias fakturor till Plusgiro 820004-0.

 

Inbetalningar kommer endast att kunna göras via Bankgiro 820-0040. Det innebär att om du försöker betala till plusgirot i din internetbank, så kommer du att få ett felmeddelande.

 

Har du frågor om hur du beställer autogiro, betalar med e-faktura eller andra funderingar kring din faktura? Läs mer på våra supportsidor för faktura.


I min epostlåda fick jag detta och notera jag stava dåligt också men jag börjar aldrig ett brev så här

Hallå,

Detta e-postmeddelande skickades att meddela att vi inte kan behandla din senaste faktura betalning.

 

Detta skulle kunna vara en av al eller någon av följande anledningar:

 

1.En nyligen genomförd ändring i dina personuppgifter. (T.ex. faktureringsadress, telefon)

 

2. Inlämning av oriktiga uppgifter under räkningen betalningsprocessen.

 

3. En oförmåga att korrekt kontrollera din valda alternativet för betalning på grund av ett internt fel i våra processorer.

 

På grund av detta, för att se till att din tjänst inte avbryts, inbjuder vi dig att bekräfta och spara din faktureringsinformation har idag uppdaterat::

 

 

Klicka här för en resolution.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards