Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Bengt Bertilsson - 15 maj 2015 08:15

Fint badväder i arla morgonstund, solen sken från en klarblå himmel +-0 vaknade jag till när jag steg ut på farstutrappan.

 

Nu var det inte bad utomhus utan på badhuset Kaskad i Skene jag begav mig till och simmande 40 min och enl tidigare beräkningar motsvara detta 1000 m om jag håller mina sträcktider. Sen 10 min bubbelpool därefter och efteråt intog jag en frukostbuffé.

Någon undra självklart var jag ensam eller var hustrun med för brukligt är att vi är två, men se denna gång var jag ensam att ta ett morgondopp. Nästa vecka är det hustrun som åker själv och tar sig ett morgondopp för då är jag förhindrad.


Vän av ordning kanske undra var det så mycket solljus i arlamorgonstund så är foto tagit när jag kom hem kl. 8,00 och om jag såg till någon frost i arlamorgonstund så fanns den inte hemmavid, dock var bilrutorna nerisade såg jag på fordon som stod parkerade 

Av Bengt Bertilsson - 15 maj 2015 06:15

Dags att lyfta på fiberduken som ligger över potatisodlingen  

Om vår herre får bestämma så ser det ut så här

 

Om herrn på godset får rå om det ser det ut så här

 

Likadant i lökodlingen
   

Så det var bara att rensa här också

 

Fast det visar sig att i en annan odlingslåda där dillen kommmer har någon annan varit och grävt 

 

Av Bengt Bertilsson - 15 maj 2015 06:15

Små blommor har börjat visar sig på träden, fast det krävs nästan förstoringsglas för att se blommorna, dessutom så kommer det regn som slår sönder blommorna  

Plommonträdet

 

Äppelträd

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards