Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Bengt Bertilsson - 18 maj 2015 13:00

Så var det återigen dags för att krypa upp på operationsbordet och en ny hemorrojdoperation. Skall infinna mig på postoperativa kl.13,00 och förväntas komma hem vid 17 – tiden.
Det är den tredje operationen sedan september 2014 fast andra gången var det ett ljumskbråck som skulle rättas till.

Alla operationer äger rum på Skene lasarett eller sjukhus som det står på kallelsen, fast det lär stå Närhälsan på skylten utanför om jag inte missminner mig. Oavsett det är bra att det finns sjukvård att tillgå men det är nästan som det känns att det blivit en vana med operationerna. Jag vet var som sker och jag vet var som händer efteråt. Det sista är mer oroväckande då jag rent ut sagt upplevde detta som ett litet ”helvete” och var inte så trevlig mot omgivningen p.g.a smärtorna. Hoppas jag denna gång få lite smärtlindring av någon form. Jag lär troligen få svårt att sitta de närmaste dagarna,  

Av Bengt Bertilsson - 18 maj 2015 00:15

Städslat nya barnbarn på godset.

 

Morfar fick sällskap på farstutrappan när Clara o Alfred som för första gången ensamma övernattat hos mormor och morfar.

   

Det skulle bli busväder men vi hade tur ändå som kunde vara ute.

   

Fast jag måste hävda det var ingen värme precis.

 

De kände sig som hemma verkligen och trivdes när de mormor lekte med dom.

 

Föräldrarna kan vara stolta över att de fostrat sina barn. Sen att de kanske inte gör likadant hemma som borta är en annan sak .

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards