Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

Hemorrojdoperationen avklarad.

Av Bengt Bertilsson - 20 maj 2015 00:15

Denna gång kände jag mig förvånansvärt pigg mot föregående då det ömmade och jag hade svårt att sitta.
Men peppar, peppar ta i trä bedövningen har inte släppt ännu och jag fick nog dundertabletter denna gång. Det är först 24 timmar efteråt som jag börjar känna ”rumpestupen” och sen väntar man på att man skall kunna gå på toaletten och första tömningen då den kan dröja upp till 2 dygn. Risken är då att man kan vara hård förligger risk för att det spricker och blöder, var de gjort därinne vet jag lite om men det var större ingrep denna gång och de brände av flera tappar sa doktorn.

Var uppe första natten för toa besök och skulle sen ta en sån där ”sepåfan tablett” var det tur att hustrun fanns i min närhet, för plötsligt blev jag yr och trodde jag skulle säcka ihop och svimma. Först tänkte jag sätta mig på en köksstol men sen blev jag rädd och tänkte att tänk om jag ramla och blir liggandes på golvet. Gick jag som i en dröm in i sovrummet där hustrun vaknade och nu efteråt minns jag inte om jag la mig eller jag satt upp. Men hustrun hämtade vatten och tabletten försvann oron i kroppen. De hade varnat för att vara ensam under första natten och då är det skönt att vara två och ta vara på varandra.

Jag får inte köra bil just nu p.g.a smärtlindrande tabletter så hustrun var inne och hämtade ut tabletter som jag eventuellt kan behöva framleddes och det var tur hon var där när de öppnade apoteket för sen hörde jag de fick problem med sina dator så ingen kunde få ut sin medicin i hela Sverige. Kommer osökt att tänka på att ”Sveriges beredskap är god” Dagens elektroniska samhälle är sårbart och vi behöver vaken stridsvagnar eller JAS plan för fienden kan slå ut vårt elnät eller större dataanläggningar så stanna vårt samhälle ganska fort.

Annars avlöpte förmiddagen lugnt, hustrun jobbar eftermiddag idag på operation och själv har jag inte gjort så mycket, sovit i två omgångar vilket jag nog verkar behöva då jag somnar bums.
Vaknade jag vid 3 -tiden och känner jag nu kommer det eller så är det tröttheten eller "sepåfan" tabletterna gör mig dåsig i huvudet, blir det en tidig sänggång för att förhoppningsvist känna mig piggare i dag  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 29 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards