Alla inlägg under juni 2015

Av Bengt Bertilsson - 5 juni 2015 17:02

Mästerkatten i stövlarna var en sjutusan till katt att fånga möss enl sagan. Vi har en lillkatta fast numera ensam katta på godset bevisar sin färdighet när det gäller att fånga sork och möss och sen komma hem och visa husse hur duktig hon är på att fånga dessa.

    

Det är inte första gången hon kommit hem med fångst och hon lägger fångsten alltid på mattan bredvid min säng. Problemet var att matte fick se detta också och hon är kanske inte lika glad att se fångsten och framförallt inte på mattan.

 

Det är bra att hon håller fritt från dessa men vi kan inte ha dörrarna öppna för hon lär smitta in med fler.

 

Av Bengt Bertilsson - 3 juni 2015 09:30

Regn och blåst, temperaturmätaren når knappt upp till två siffrigt och vi är inne i juni månad. Otroligt och igår blåste det så pass mycket att regnmätaren blåste av sin hållare och jag fick mätta regnmängden på annat sätt 

     

Skall kanske inte dra förstora skadorna men det ligger bokkvistar eller bokblad fast det är kanske bara blad

 

Konstigt nog så växer det i grönsaklandet men detta beror nog på fiberduken som håller värme i jorden och färskpotatisen verka må gott i regnet

       

Några som trivs i regnet är också svampen

 


Av Bengt Bertilsson - 2 juni 2015 00:15

Att köpa en biljett via SJ biljettförsäljning det är som med tågen det tar tid för att komma fram. Igår skulle jag köpa biljetter och detta föranledde mig att konstatera följande


Att tågen är försenade i vårt land är ett faktum vi lärt oss med åren och bättre verkar det inte bli. Men att överhuvudtaget få tag i en biljett verkar vara ännu svårare.

Upplysningsvist säger en röst att det är både billigare att boka direkt på nätet, problemet är att det inte är jag som skall ha biljetten utan min huvudman som jag är Godeman för och den som resa har ingen sådan där smart telefon då han knappt klara att ringa på sin mobiltelefon.


Skriv ut biljetten säger då vän av ordning, tyvärr har ingen fungerande skrivare så jag sitter och väntar på att komma fram för att få biljetterna hemsänd mot faktura då Överförmyndaren kräver kvitto och bevis på att det är min huvudman som åkt på biljetten skall den vara namn på den också numera.


Ring eller skriv brev

Behöver du personlig hjälp med din resa är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon. Telefonkö nr 75 sakta men säkert arbetar de nr 60 efter 15 min väntan nr 50 efter 29 min 30 sek väntan. Passade på att tömma tvättmaskinen och hänga upp tvätten.  


Nr 30 och tiden 48 min ett samtal i minuten minskar det med Nr 25 efter 53 min då passade jag på att skala middagspotatisen under tiden.

Tror många tröttnat på att vänta för plötsligt nr 10 efter 56 min 15 samtal under 3 min måste betyda att flera lagt på

60 min och fortvarande inte framme men har nr 3 så nu kan jag förvänta mig någon snart lyfter på luren.

Efter 61 min kom jag fram och efter 65 min var samtalet avslutat.

Man får inte ha bråttom

Sen finns det ett ännu sätt att kontakta SJ Skriv till oss

Vill du hellre skriva till oss? Här kan du göra det. Räkna med att det tar cirka en vecka att få svar.

Av Bengt Bertilsson - 1 juni 2015 06:15

De flyger hit och de flyger dit och varför färdas de på detta viset


 

Det är en sak att komma upp

 

Och en sak att komma ner

 

För ner kommer man alltid sägs det fast sen så lär de flesta fara uppåt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards