Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Bengt Bertilsson - 2 januari 2016 05:15

Jag var nog inte ensam som ställde mig på vågen nu när det drog ihop sig till nyår och 1 jan och konstatera att jag bör nog göra något av den här kroppen, som allt mer börjar likna ett päron till form.

 

Kanske sätter jag mig på höga hästar när jag hävda att nu skall kilon rasar och jag skall röra på mig och gå ner i vikt

 

Eller är det vågen det är fel på för den visade alldeles för många kilo och midjemåttet endast ett hål kvar i livremmen och inget utrymme för att göra ett till.

 

Insåg faktiskt innan jul att något borde göras då jag var och inhandlade nya byxor och tvingades inse att storlekarna hade förändrats för byxorna kan knappast krympt innan de tvättas.

 

Hustrun kom sen förslaget att vi skulle ut och motionera på nyårsdagen förmiddag och det var bara att hänga med tåget, laddade ner en APP till mobilen för att se hur långt vi går. Tiden behöver jag inte veta för det finns en klocka att tita på. Nu är det dock så att i den här appen så får jag veta avstånd, tid och km-tid.

Så var femte minut så sa en röst tid och sträcka samt medel per km föga roande tyckte jag först då dels jag brukar gå och filosofera samtidigt blev påmind var femte minut var jag befann mig. Visst kan det vara intressant att veta hur långt man gått men det blir lite jobbigt också.


Att höra att vi tappar i hastighet ett visst antal sekunder kan vara en morot för den som gå/springer på tid men tiden är en bisak. Hittar jag något jag vill fotografera så kommer detta att påverka och sen höra att jag har X sekunder sämre tid sen.


När vi gått några km så var jag som vanligt slut i kroppen och normalt brukar sjunka ihop som en fällkniv räddas jag av mina gåstavar som får mig att rätta upp ryggen. Fick jag höra att vår km-tid nu plötsligt blivit bättre och detta beror på hustrun. Förr var det hustrun som sprang efter mig men numera så springer jag efter henne eller försöker hålla hennes takt.

 

Hur gick det då?

Tid ca 1 timme 25 minuter, sträcka ca 7,2 km detta gav en km-tid på ca 11,47 och vi hade förbrukat 491 kalorier.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards