Alla inlägg den 20 februari 2017

Av Bengt Bertilsson - 20 februari 2017 05:15

Som av en händelse och i efterbörden av mina avslöjande av skogskörskador som i första skedet pekade ut fel markägare kom det en rättelse från den skogsentreprenör som sköter Marks kommun skogar är Södra. Rätt skall vara rätt fick jag även information om att göra ett besök på skogsavverkning bara några stenkast ifrån den jag dokumenterat med körskador.

 

Då visade det sig att jag hade besökt denna skogsavverkning 14 dagar innan när jag vandrade genom skogslandskapet från Eneslätt- Galtholmen- Ljunglid – Skene skog kom ut och fick se den väg som jag kom ut på visade sig vara belamrad av trästockar.

 
När jag först såg dessa tyckter jag de låg i en organiserad oordning såg jag tydligt vägen där också och i detta skede inga körskador. Ser jag i efterhand det är organiserad ordning för att samla in detta senare.

Självklart skall jag försöka följa upp denna avverkning och se hur den ser ut efteråt.

  

För när denna buske blommar kan den vara värd att beskåda fråga mig inte hur denna kommit hit eller om det varit något torpställe på platsen kunde jag inte se      

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards