Direktlänk till inlägg 3 december 2017

Windows strul dag 2

Av Bengt Bertilsson - 3 december 2017 10:17

Hela lördagen gick åt för att försöka lösa Windows egensinnande uppdateringar som säger av de själva skall förbättra ställde bara till ett HELVETE för mig som användare.

Tillslut bestämde jag mig igår för att återställa datorn till en punkt innan och då blev det ännu värre datorn började hänga sig och uppkopplingen kom och gick.


Så jag bestämde mig jag ger upp och skulle stänga av datorn då får jag besked om att datorn söker och uppdaterar och vid koll det jag plockade bort Windows funktionsuppdatering ver 1709.

Snacka om att styra över våra datorer någon ”kan tro det sitter en tomtenisse” skickar signaler att denna dator vägra skicka nytt omg.
Så där stod datorn och tuggade för uppdatering från 19,20 och tuggade och tuggade kl. 21,20 hade det stått och tuggat på 99 % i 30 min och datorn reagerade inte stängde jag ner ”skiten” har aldrig en dator igång när jag sover eller är hemma.

 

Söndag 

Hustrun uppe i arla morgonstund hon skall till jobbet startade upp datorn ca 04,30 och när jag sen kollade 06,00 då stod den och tuggade på 68 % uppdaterat på nytt.

Kl. 8,20 hade de uppnått 100 %.

När detta var klart då skulle den börja konfigurerar och starta om detta pågick i 60 min och kl. visade 9,20.

 

Äntligen tänkte jag nu kan jag börja använda datorn. Men detta grusades direkt, för nu skulle Windows skryta i ett bildspel vad de gjort och där stod datorn och tuggade i 10 minuter till.

Därefter kom det 3ett flertal informationsrutor om var de gjort och läs här och läs där och gör så. Oj var trött jag blev och var.

 

Kl. 9,30 alltså 5 timmar efter vi startat datorn då var uppdateringen klar och jag öppnade datorn och upptäckte att Windows återigen fifflat med bildskärmen och påtvingat mig en blå bild i ett fönster inga egna bilder fy skäms av mig.


Kameran fungerar nu då jag införskaffat mig en uppdatering på engelska gratis stället för originalet som jag skulle tvingas köpa nytt program och nya drivrutiner. Som tur kom jag ihåg vad det stod på svenska fatta nadda var det står på engelska annars  

 

Så peppar, peppar ta i trä fått datorn att fungera men fått detta fel Varning! Din webbläsare saknar stöd för flash. Sidan fungerar därför inte korrekt.
Du kan ladda ner flash från www.adobe.com
Så någon förbättring har jag inte upptäckt utan försämring. Skall dra filer och rätta till Word inställningar de ställt om för att passa deras galoscher.

Om någon vän av ordning som tycker jag skulle kunnat använda datorn samtidigt då den hämtar hem har förvisso rätt men låt oss kolla hur är min uppkoppling ibland får jag 10 Mbit men det kan se ut så här också
5,33 Mbit/s Nedladdning
0,79 Mbit/s Uppladdning
Kollade på nytt 10 min senare ...
1,56 Mbit/s Nedladdning
0,84 Mbit/s Uppladdning
Ny koll gav 5 min senare
3,33 Mbit/s Nedladdning
0,86 Mbit/s Uppladdning
Kl. 20,30
7,62 Mbit/s Nedladdning
0,70 Mbit/s Uppladdning
Kl 20,35
0,08 Mbit/s Nedladdning
0,68 Mbit/s

Windows tror att deras användare de sitter i ett stadsnät där detta sker på ett kick och även om de säger kan ta längre tid borde skriva det kan ta MÅNGA timmar
Mitt förtroende för Windows är på en skala mellan 1 - 10 är 1 just


VI ÄR SLAVAR OCH WINDOWS BESTÄMER OCH GÖR VAD DE VILL DÅ VI SATT ETT KRYSS I EN RUTA NÄR VI KÖPTE PROGRAM WINDOWS 10

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 23 mars 05:45


Vårstädning vid fågelstationen och marken täckt av solrosfrö och detta räfsade jag upp.   Vid första blicken så ser det ut som kvarlämnad fröer i massor, men visar sig vara mestadels bara skal som fåglarna suttit i buskarna som finns bredvid stati...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards