Alla inlägg under april 2018

Av Bengt Bertilsson - 8 april 2018 19:15

Vårvärme och utemöblerna på plats alla redan under helgen och det blev t.o.m premiär första kväll. Inte grillning men en pizza satt gott också.

 

Fast egentligen skulle vi rengjort terrasen innan då den blivit lite grön av snön som legat på den under vintern. Men var sak har sin tid 

Av Bengt Bertilsson - 8 april 2018 06:00

Årets besök vid Hornborgasjön sedvanligt många tranor och svanar

           

 

 

Av Bengt Bertilsson - 8 april 2018 05:45

SMHI lovat sol och värme så jag ut i arla morgonstund för att klyva veden. Fast den där solen den lyste med sin frånvaro.   
     

Men det är inget fel på vädret bara att ta på sig så jag inte frös. För att klyva ved det blir jag inte varm av med hjälp av min vedklyv som gör det mesta jobbet. Bara att lägga upp ett vedträd så klyver den och sen bara att kasta iväg blir jag inte varm av direkt

    

Men även om jag inte blir varm så tar det på krafterna och sista lavan den är seg att klyva. Inför dag 3 så har jag 3½ lava kvar att klyva. De har lovat upp mot 18 grader så då lär jag bli varm om jag inte är klar tills dess förstås då jag ger mig ut i arla morgonstund

Av Bengt Bertilsson - 7 april 2018 14:45

I början av februari så var veden sågad och jag tänkte att nu blir det vedklyvning, men detta kunde jag glömma för då kom snön och sen kyla och där har vedhögen legat och bara väntat.

 

Äntligen så försvann snön från vedbacken och vedklyven  kom fram och det gick rask första timmen men efter hand som tiden gick så tog det emot och sista lavan första dagen den var seg

 

Var sak har sin tid och dag ett var i torsdags och dag 2 blir lördag och beräkna att  det kräv 3 dagar att bli färdig 

Av Bengt Bertilsson - 6 april 2018 06:00

Fick besök i fågelautomaten av grönsiskan i veckan, inte unikt men jag fick den fotograferad för en gång skull 

 

Av Bengt Bertilsson - 5 april 2018 06:00

Ett säkert vårtecken måste vara när det luntas gräs och SMHI varnar för gräsbränder 
 

Av Bengt Bertilsson - 4 april 2018 06:00

Krokusen blommar äntligen så detta måste vara ett bevis på att våren är sen eller så har den varit tidig förr tror ni inte mig 

   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards