Alla inlägg under april 2018

Av Bengt Bertilsson - 3 april 2018 06:30

Det gäller att vara vaken för det är ofta bara blott ett ögonblick i arla morgonstund som lyser himmeln röd 

 


 

Av Bengt Bertilsson - 3 april 2018 06:00

Påskharen dök upp här utanför bokstavligt denna påsk.

             

Av Bengt Bertilsson - 2 april 2018 07:32

 

Av Bengt Bertilsson - 2 april 2018 06:00

Någon skogsbonde är jag inte men nog tycker jag mig se att det finns de som vårda och kan skörda i framtiden 

     

Men det finns trottoarbönder också och då ser det ut så här 

 


Av Bengt Bertilsson - 1 april 2018 12:00

Går det att utläsa vem som kört ut virket med hjälp av dessa uppgifter i så fall då kan du själva se vem som gjort dessa körskador

OBJECTID

7632005

Beteckn

A 40704-2017

Arendear

2017

Lannr

14

Kommunnr

63

Avverktyp

Föryngringsavverkning

Skogstyp

Normal skog

Inkomdatum

2017-09-05

Anmaldha

4

Skogsodlha

4

Natforha

0

Avvsasong

Uppgift saknas

Lan

Västra Götalands län

Kommun

Mark

Arendestatus

Anmält för avverkning

Avvha

0

 
En skogsavverkning som ligger lite avsides så det har inte blivit av jag gått och kollat den. Men för 14 dagar sen var jag där och gick och fotade. När jag kom hem och skulle lägga in bilderna gick USB kontakten sönder så jag fick skicka iväg kameran. Men nu har jag fått den åter och kunde lägga in bilderna. 
     
Svårt att se körskadorna men de har risat såg jag men då det var snö och skare uppe på höjden gick det inte avgöra djupen. Var mest glad att det gick lätt att gå på hygget. Detta lutar dock neråt snabbt och när jag kom ner där de sammanstrålat körvägarna och då sa det plupp och jag gick ner mig
       
Körskadorna består av djupa fåror som underredet stoppat djupet till slut på och sen när jag följer körvägen ett par hundra meter så ser man spåren är lika djupa. Skulle egentligen följt spåren längre ner och gått en längre runda genom skogen på gamla stigar , men då jag var blött så vände jag hemåt istället   
           
Träffat en som varit där också och enl honom skall körskadorna röra sig om mycket längre än vad jag fångat på foton. 
 
 
 
 
Av Bengt Bertilsson - 1 april 2018 06:00

Någon vårflod syns inte till i Kvarnåsabäcken 

 

Isen ligger som ett lock över det vatten som finns mestadels fast ibland går det at se små öppningar där det bildas iskristaller 

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards