Alla inlägg den 7 juni 2018

Av Bengt Bertilsson - 7 juni 2018 06:00

Har jag inget att göra så finns det alltid något att göra men jag skjuter på detta för som pensionärer har jag tid att skjuta upp saker.

Okt 2015 så grävde jag upp mina gamla avloppsrör och la nya och sen efteråt fylldes detta igen och vi försökte packa jorden så gott det gick

       

Men idag så har det sjunkit och detta rejält då det är lutning på 10 cm har jag resonerat att bygga en terrass men då kan det bli problem om vi behöver gräva upp i framtiden började jag spåna på ett annat projekt

   

Jag har sjöstensplattor 50 * 50 så jag började gräva ut utmed väggen och utmed farstutrappan

   

Dessutom så hade jag sparat finkrossten från en tidigare terrass som kom väl till pass nu

   

Sen var det dags att fylla på jord och detta hade jag också sparat från ett annat terrassbygget där jag grävde bort matjord innan jag fyllde på stenkross

     

Så långt efter två dagar lite mör var det riktigt skönt när vädret slog om och det blev svalare. Dags för sådd av gräsfrö och då krävdes det vattning också

   

Återställning av blommor och sen på med ett bärnät. Katten springer nämligen annars och leker i matjorden och uträtta sin behov där också

 

Jag är nöjd, tycker du inte om det så är det jag som skall leva med detta. Inga större kostnader fick köpa gräsfrö för detta hade jag inte till hela annars var det överskottsmaterial jag använt. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards