Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av Bengt Bertilsson - 10 augusti 2018 06:44

Något sällsynt kom på besök i går kväll, vaknade av att det smattrade utanför och jag insåg direkt att det är regnet som kommit äntligen.
 

Hann somna väcks jag på nytt att det brummade utanför och rummet ljusetes upp av blixtrar. Hur många blixtrar vet jag inte men det var tillräckligt för att jag fick gå upp och dra ut alla kontakterna till Telefon, data och Tv, bilden nedan visar på radar/blixt kl. 02,30 

Men efter regn kommer sol sägs det.

 

Men skall sanningen fram så var det mulet i arla morgonstund och det var att tända innebelysningen och vi gjorde det lite mysigt och tände ljus faktiskt på frukostbordet. Solen som dök upp var först kvart i 7 och den visade sig under några få minuter

Nu skall det dock bli bättre väder och det kommer att växla mellan sol moln och ev någon regnskur enl SMHI

    

Av Bengt Bertilsson - 10 augusti 2018 06:00

Somliga har bisysslor och har små bisamhälle. I min närhet har vi en biodlaförening och jag var där och sökte efter någon som eventuellt hade honung att sälja. Men det fanns inga biodlare på plats bara tillverkarna

               

Rörde mig mycket försiktigt så ingen stördes och hade inga problem med dessa heller då de var strängt upptagna. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards