Direktlänk till inlägg 2 april 2019

Rapport från en vedbacke 2019 del 1

Av Bengt Bertilsson - 2 april 2019 12:00

Årets ved lava på plats utanför farstutrappan, men detta år dröjde det med leveransen. Men plötsligt så låg den där den 1 april så nu har jag haft full sysselsättning de närmaste veckorna.

Det har varit svett och tårar, onda ryggar armar och ben. Jag har varit trött och envetenheten har varit drivkraften. När jag får hem veden så flyger fa. i mig för detta skall sågas upp på direkten

 
Det finns de som hävda att det är ingen som tar jobbet ifrån mig och detta stämmer. Ingen risk att någon annan gör detta och be om hjälp ja men vilka är lediga på vardagarna mer än jag, (Lill drängen kommer hem har han lovat) men övriga jobbar.

 

Skall jag vänta till helgdagarna och gå här och dra bena efter mig. Nej, nej då går flera dagars arbete omintetgjort Så det är bäst att köra igång snarast möjligt

 

Ved
 
 
Mikael

Mikael

2 april 2019 16:40

Minns att pappa ofta fick hem stora vedlavar. Han gav sig inte heller förrän allt var sågat och hugget.
Tänk bara på att ta många pauser med kaffe och annat!

http://russulanatur.bloggo.nu

 
Ingen bild

Berghemmaren

3 april 2019 06:55

Jo detta är minnen från uppväxten för mig också
Fast själv har jag inte direkt minne av jag hjälpte till var för liten och pappa ville inte ha mig springandes vid sågmaskiner och remmar från elmotorn. Dock köra in och lava upp i vedboden det fick jag göra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 23 april 07:31

Pest eller kolera för skall vi tro experterna så förflyttar vi bara problemet    Själva mossan sprids vid mossrivning genom att "mossbitar" hamnar på nya ställen där kanske ingen mossa fanns. Där etablerar den sig om förutsättningarna finns. ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 22 april 05:30

Dags att rensa vinterförvaringen av jordguppsplantorna   Det som göms kom fram visar sig vara gamla planteringslådor med plantor som skall placeras ut senare         Men det fanns mer      Revor planterade i gamla pensé lådor  som...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 21 april 05:30

Troligen lagom till valborg så lär det bli ett hav av tulpan och liljor blommor i Bältespännarparken i Göteborg        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 20 april 07:15

En tur in till storstan och fotograferade på körsbärsblomningen i centrum som jag inte noterat innan vid mina tidigare besök i stan. Men detta kan bero på at jag inte varit där vid denna årstid.                       ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards