Direktlänk till inlägg 6 april 2019

Vårkänslor på farstutrappan

Av Bengt Bertilsson - 6 april 2019 06:00

Våren har kommit och vi njuter när termometern visar 17 grader. Då kunde hustrun och jag inte låta bli utan planterade vårblommor i våra blomlådor och krukor för att piffa upp tillvaron. Även vår herre har sått på godset som vi tacksamt noterat

                       

Även våra jordgubbsplantor fick en omplatering, dessa hade tagit mycket stryck denna vinter 

 

Men detta är bara början av en vår där det återstår mycket till att göra 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Lördag 20 april 07:15

En tur in till storstan och fotograferade på körsbärsblomningen i centrum som jag inte noterat innan vid mina tidigare besök i stan. Men detta kan bero på at jag inte varit där vid denna årstid.                       ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 16 april 05:30

Årets vit och blå sipppor i i trädgården                ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 15 april 05:30

Liten men detta är en för mycket, lär det dyka upp fler mördarsniglar   Får gå lite närmare nästan för att se den      ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 12 april 07:01


“Lägga rabarber på” är ett uttryck som används i skämtsamt syfte och betyder att lägga beslag på något.   Det liknar att ta något som kanske inte nödvändigtvis är ens eget, men det har en trevligare framtoning än stöld.      ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards