Alla inlägg den 21 april 2019

Av Bengt Bertilsson - 21 april 2019 06:15

Varmt och gott ute på trädgårdslandet nu och det blev t.o.m lite svettigt ibland i allt som skall göras av alla måsten. I år fick jag besök av en inspektör.

 

I år har jag kommit igång tidigt med vårbruket och det är nog rekord i att sätta potatisen i mitten på april. Förvisso känns jorden lite kall fortvarande tycker jag men lägger jag på en fiberduk bör jorden värmas upp bättre.

 
Kanske kan jag i år skörda egna nypotatisar fast de lär vara så billigare i butiken at det lönar sig inte att plocka upp från det egna landet.

 

I år skall jag testa att odla mellan mina hallonbuskar som bara finns där mellan hallonbuskarna. Vi hade nämligen glömt bort en säck med portisar i källaren och när vi skulle ta upp dessa så var de dels mjuka och det växte ålar på dessa. Så jag plantera ut dessa mellan raderna för att se om det är fina vinterpotatisar jag får av dessa.


Av Bengt Bertilsson - 21 april 2019 06:00

Nya sjöfåglar har dykt upp i Ringsjön. Dessa två Canadagäss såg jag simmandes i V Ringsjön och lyckades få några bilder på dessa 

               

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards