Alla inlägg den 26 april 2019

Av Bengt Bertilsson - 26 april 2019 21:00

Verkligen omväxlande väderlek denna kväll. Mörka moln börjar hopa sig på himlen. Samtidigt lyser solen upp skogen, plötsligt blir det vindstilla och det mullra i horisonten

     

Hustrun och jag satt och njöt där ute på terassen, när det plötsligt kommer en kylslagen vind och temperaturen fall från + 22 till + 18

 

En regnbåge syntes i horisonten från Berghemshållet.

 

Strax kom det mer regn och trappan blev blött och vi fick allt gå in

 

Första regndroppar jag tror mig sett eller noterat i april föll och luften blev så underbar att andas. Nu känns det som vår

Av Bengt Bertilsson - 26 april 2019 18:28

26 april och temperaturmätaren visar 25,2 i skuggan måste vara årets högsta temperatur i år. Rullat ner men värmen tar sig in ändå 

 

Av Bengt Bertilsson - 26 april 2019 12:26

Som av en tillfällighet eller är det The same procedure as last year
Dagen till ära fick jag uppleva det klassiska kampen om fågelholken mellan en Flugsnappare och en Blåmes.
Kom ut på min farstutrappa och hör ett inferno av fågelkvitter från mitt plommonträd som står i blom och äppelträd där jag har fågelholkar upphängda.
Stod och lyssnade och tittade, sprang jag in efter kameran och lyckas till slut lokalisera/fotografera dessa
Om det var p.g.a jag dök upp på nytt ett tiotal meter därifrån var kanske orsaken till att flugsnapparen flög iväg

       


Av Bengt Bertilsson - 26 april 2019 06:00

Plötsligt när jag kom ut en morgon så hade vårt körsbärsträd gått i blom och vädermässigt kan detta bli en bra plommonsäsong kanske nu när det är varmt och inte någon risk för frost. Fast de prata om regn till helgen och kraftigt regn också. Då kan blommorna slås sönder istället. Vi får se vädret kan jag inte göra mycket åt 

     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards