Alla inlägg den 21 juni 2019

Av Bengt Bertilsson - 21 juni 2019 06:15

Alla som varit uppe vid Ringsjön vet hur fint det är där, så var rädd om naturen och omgivningen.

         
Men tyvärr har några problem.

       
Det finns en grillplats och den var visst lite överfylld med aska så någon tyckte detta skyffla vi ut sen satte de sig och röka och slängde fimparna lite här och där. Någon har krossat glas också som syns i askan
Sen har någon varit törstig också och burken var tung att bära därifrån.
Vi kan alla utnyttja allemansrätten och vistas där och markägarna runt sjön välkomna oss också, men när vi missbrukar rätten ja då stängdes vägen av för biltrafik så ni som brukar gå upp dit eller känner några som brukar vara där uppe. STÄDA.  Nu lär markägaren återigen få göra detta

Av Bengt Bertilsson - 21 juni 2019 06:00

Tänkte att i år skall jag testa att så Blomkål och se hur det går dena gång. Förra gången blev så där-. Men i år vad många plantor det blev t.o.m överskott av dessa. Glad för detta så har jag vårdat dessa i hopp att inte kålmasken kom skyddar jag mina odlingar med fiber duk. men detta hjälte inte. Flertalet plantor är angripna och om de kommer att ge några blomkålshuvud det återstår att se 

 

 

Överskottet har jag lyckats hitta några plantor som inte har maskangrep

 

De som inte var angripna har jag planterat i krukor och satt i en drivbänk för att se om det blir några av dessa

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards