Direktlänk till inlägg 3 augusti 2019

Hammarhall del 2

Av Bengt Bertilsson - 3 augusti 2019 06:15

Missade att undersöka hela omgivningen,så jag begav mig upp hit på nytt idag.

 
Förra besöket var allt frid och fröjd, ingen avverkning var gjord. Men idag fick jag se traktorspår på stigen från Ringsjön

       
När jag närmade mig Hammarhal ser jag avverkning har påbörjats

                 
Hur har det gått med själva stenen är kanske mer intressant

   
Denna har klarat sig och låg 2 meter från rågången.

 

Plötsligt när jag sitter och pausar hör jag röster och sen startade en skogsmaskin bakom ett skogsbryn jag har i sv riktning

       

Så vänner det går fort i en föränderlig värld. Men nu när avverkning är klar blir det lättare för den som är intresserad att se stenen och hitta ditt Det kom att kunna gå på de körvägar som görs

                      

Torrt i omgivningen idag och du/ni kommer att tassa er fram till Tassamossen som det står att området heter torrskodda då de kör med mindre maskiner vad jag kunde se. Detta gäller om vi tittar på karta och utgå Mellby

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 16 april 05:30

Årets vit och blå sipppor i i trädgården                ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 15 april 05:30

Liten men detta är en för mycket, lär det dyka upp fler mördarsniglar   Får gå lite närmare nästan för att se den      ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 12 april 07:01


“Lägga rabarber på” är ett uttryck som används i skämtsamt syfte och betyder att lägga beslag på något.   Det liknar att ta något som kanske inte nödvändigtvis är ens eget, men det har en trevligare framtoning än stöld.      ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 11 april 15:30


Kallas för vikingargrav fast det är nog mer en vallgrav för infiltration av spillvatten från brunnen så blir det som en gravplats då blommorna kommer från tidigare planteringar på kyrkogården    ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards