Direktlänk till inlägg 27 november 2019

Borås Tidning ett stängt media öppnar sig plötsligt på glänt förblev dock stängd

Av Bengt Bertilsson - 27 november 2019 06:00

Borås Tidning har i princip ett monopol på nyhetsmedia via papperstidningen som daglig tidning i Sjuhärdsbyggden och nu visar de sin attityd även på webben.


När jag kritiserade BT på sin Facebook webb för sin dåliga öppenhet gällande samhällsinformation. Då stängde de av mig från deras webb då de ansåg att negativ kritik tål inte deras öppenhet troligen.


Sen så hotade de mig för att jag kopierade nyheter och dessa publicerades på Facebook endast var avsedda att läsa av exklusiva prenumeranter. Att upphör jag inte med detta kommer de att vita rättsliga åtgärder. 


Så nu kan jag bara läsa BT ingresser på webben men tänkte att jag skall prova att läsa BT under två månader och prova på om tidningen är läsvärd för endast 1 kr/mån.

 


Annars så kostar den 119 kr/mån och det går att få den sen på att prova på för extrapris 99 kr/ mån annars så kostar den komplett 292 kr/mån Summa 3504 kr år 


Men jag fick inte ens prova på jag var avstängd från att bli prenumerant på nytt. Självklart så tände jag på alla cylindrarna och skrev ovan för "nu tog det hus i helvete"

Men dröm om min förvåning när jag försökte några gånger till och mixtrade med några uppgifter fram och tilbaka med BT så accepterade de min prenumeration 

 

Men den glädjen den varade inte länge idag när jag öppna E- tidningen vad står det då 
 

Men betalt det tog de 


Hej Bengt Bertilsson,

Tack för din beställning av
Borås Tidnings Surfpaket - 2 månader för 1:-/mån (prenumeration, 1 månad)
1.00 har dragits från ditt kort, varav moms: 0.06 kr.
Om du behöver information eller hjälp, kontakta oss här: http://kundcenter.gotamedia.se.

Med vänlig hälsning

Kundcenter
Gota Media


Men kanske är det så att detta BT de sysslar med Fiffel och Båg likt andra som lurar oss när det är Black friday ena stunden har jag konto andra stunden inget konto 


Ha, ha LURAD som de säger på barnradion. Jag har betalat för att endast få en surf-prenumeration. Då får jag tillgång till låsta artiklar på webben. Du har inte tillgång eBT, alltså den digitala versionen av papperstidningen



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 23 mars 05:45


Vårstädning vid fågelstationen och marken täckt av solrosfrö och detta räfsade jag upp.   Vid första blicken så ser det ut som kvarlämnad fröer i massor, men visar sig vara mestadels bara skal som fåglarna suttit i buskarna som finns bredvid stati...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards