Alla inlägg under november 2019

Av Bengt Bertilsson - 8 november 2019 07:23

När isen vaken bär eller brister då skapas ett rutmönster som facinera en betraktare 

                 

Av Bengt Bertilsson - 7 november 2019 07:14

Första isen ligger på västra Ringsjön på de grunda delarna av sjön. Östra Ringsjön är djupar och isfri. Löven borta från träden njöt jag dock ändå av det jag såg då sjöarna låg nästan spegelblanka också denna dag jag var på besök  

           

Av Bengt Bertilsson - 6 november 2019 08:13

När vi vaknade idag så stod Kung Bore och vaktade utanför och visade sina muskler på - 7 grader. När ljus kom så visar sig att upp stiger inte solen för den verkar vara morgontrött och orkar inte ens upp bakom skogsbrynet.

 


Av Bengt Bertilsson - 5 november 2019 06:00

Fotat Kvarnåsabäcken i skugga och i sol och det blir lite annorlunda foton  

           

Av Bengt Bertilsson - 4 november 2019 06:00

Välfylld övre Kvarnåsabäck  

                   

Av Bengt Bertilsson - 3 november 2019 06:15

Mördarsniglaran de behöver inte många plusgrade så dyker de upp och denna dök upp tillsammans i helgen med en annan som jag inte vet vem det är men troligen så skulle det blivit en insekt av den  

   

Av Bengt Bertilsson - 2 november 2019 06:00

Allhelgona är den helg på året då vi tillsammans med människor i Sverige och världen uppmärksammar och minns dem som lämnat det här livet. En helg då vi påminner oss om att döden finns, och drabbar oss alla.

         

Tankarna går till alla som inte finns ibland oss nu längre. Hustrun och jag har varit på kyrkogården tidigare och tänt lyktorna och det blir en tur ner dit på nytt och se så inte ljuset slocknat senare idag.

Av Bengt Bertilsson - 1 november 2019 07:00

Kvarnåsabäcken är fylld med vatten och detta blir små vattenfall lite överallt

Ovan övre fallet dit upp går jag inte så ofta fast det är där som det är mest lummigt 

Nedre fallet där jag ofta stanna och fotografera 
 
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards