Alla inlägg den 12 februari 2020

Av Bengt Bertilsson - 12 februari 2020 06:00

Åter årsved på plats på det stora godset, sedvanlig mängd på 22 kubik.

       

Fast det började inte bra. Motorsågen hade fått en genomgång förra säsongen och fungerade perfekt när det ställdes in. Så jag fyllde på olja och bensin och såg startade direkt. Men när jag drog på gas så dog den. Stod där och försökte ett par gången, samma resultat.


Plockade fram mejsel och började skruva på L och H skruvarna för att kolla om tomgången var fel. men detta hjälpte inte. Frustationen ökade och jag försökte behärska mig


Till slut så plockade jag upp bränslesilen i tanken och rengjorde filter och då plötsligt så började motorsågen fungera normalt. Troligen så hade detta inte mått väl under tiden stått tom. 

       

En timme gick åt för att fixa såg, 2 timmar gick åt för att såga detta som syns på bilden. Sen var husbonden trött och insåg gubben har blivit äldre eller så är jag otränad. 4 kubik hann jag med och får vara nöjd, det kommer fler dagar 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards