Alla inlägg den 30 mars 2020

Av Bengt Bertilsson - 30 mars 2020 06:00

Våren kom tidigt i år eller så upplever jag det som så när jag ser tillbaka på svunna år vad jag har för prospekt som skall göras inser jag att det är dags för att ta tag i nya detta år.. 

Veden klyvd och upplagad på gräsmattan tillsvidare. Komposten fixad också var det två prospekt som känns i ryggen fortvarande är avklarade.

   

Ni vet ju sen förr att smålänningen i kroppen han sparar och är ekonomisk. Allt spån från sågningen den sparades i plastpåsar för att användas som täckmaterial i bärbuskelandet. 10 halvfulla säckar räckte gott och väl till att täcka mina buskar denna gång och förhoppningsvist håller borta lite ogräs också.

 

Ekonomisk tänkande, ni vet ju att plastpåsar/säckar blir dyrare så jag tog till vara på de som var hela. Fick torka lite och sen bra att ha nästa gång jag behöver en påse.

 

Passade på att fylla upp mina odling kragar också med kompostjord

 

Hittade 3 säckar med Kalk i garaget som blev över förra säsongen, detta och mossbekämpningsmedel passade jag också på att slänga ut på gräset och nu återstår det att vänta på lite fukt som kommer mossan bli kolsvart

 

Men jag kör skiten ur mig verkar det som, tror aldrig jag haft så ont i kroppen efter varje arbetsplats. Dels kroppsligt men kanske trotts jag försöker inte stressa så kommer spänningshuvudvärken efteråt och den kan sitta i ett bra tag. Jag ´hinner med men jag vill ha det gjort


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards