Alla inlägg den 1 juli 2020

Av Bengt Bertilsson - 1 juli 2020 14:30

Måste ta redan på hur är det via Kungskullavägen mot Berghem uppför backen finns inga skyltar men där gäller Hajomsvägen hastighet tror jag

 

På denna smala väg där det gäller gräskantskörning vid möte gäller 

 


När jag tagit mig igen nålsögat, fick jag faktiskt möte och vi båda körde ute i gräskanten vid mötet kommer jag fram uppe vid Kungskullen och där gäller

 

När jag sen placerat kurvan ser jag 

 

Förbi kyrkan och hela vägen ner så kommer jag till Bäckängsvägen och där gäller

 

Hade jag kört andra hållet från Berghem så gäller 

 

Av Bengt Bertilsson - 1 juli 2020 06:00

Politikerna i Marks kommun har sagt att hastigheterna i de mindre samhällena skall sänkas och nu har turen kommit till Berghem Kommunen eller den som är väghållare har nu satt upp skyltar i Berghems by på 40 km hastighet men genom samhället och gamla 41:an gäller 50 km.
Så det är de som bor inne i villaområdena som behöver sänka hastigheten genomfartstrafiken den kan köra som vanligt. Fast jag undra om de inte satt upp fel skylt eller rättare sagt satt de på fel håll. 

 

50 km visar det från avfarten 41:an och detta likaså från andra hållet 

 

Svängde upp mot kyrkan inga skyltar så där gäller 50 km också

 
Men så ser jag när jag närmar mig krysset upp mot kyrkan att där står en skylt och där gäller det 50 km upp mot kyrkan och Bäckängsvägen 

 

Vände bilen uppe vid korsningen och då plötsligt visar det på Bäckängsvägen 

 

40 km när jag kör Bänkängsvägen mot gamla 41:an då får jag bara köra 40 km inte 50 km som jag gjorde dit

 

På Movägen är det 40 km körde ut på gamla 41:an och ser 

   

Solsätervägen 40 km 

 

Så även på vägen ner mot stationen 

 

Åkrabäcksvägen 40 km 


Kan konstatera att det är 50 km upp till kyrkan men inte att köra tillbaka och om det finns några skyltar på Kungskullavägen låter jag vara osagt då jag inte varit där uppe


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards