Alla inlägg den 13 juli 2020

Av Bengt Bertilsson - 13 juli 2020 06:00

Ingen gillar spansk snigel, fast jag vet de som inte vet att de heter så egentligen. Men säger vi mördarsniglar då vet de flesta vad vi pratar om
 
De förökar sig explosionsartat och det kan vara svårt att bekämpa dem, när de väl etablerat sig detta har du nog läst i mina tidigare inlägg. Efter att jag knipsat över 600 i början på veckan flera gånger gav jag upp lite och sol och värme med kyliga nätter 8 plus har jag sett så minskade det på dessa lite.

        

Jag började plocka dessa istället och första dagen lördag var det bara frustrerande och jag tappade räkningen vid 300 blev det en ny räkning på söndagen och då fick jag ihop 326 st i spannen

   

Vad gör jag med dessa nu var frågan. Knipsa och låta de ligga kvar var jag av med problemet. Nu står jag med en spann med levande sniglar och hur skall man ta död på dessa på ett skonsamt sätt effektivt, snabbt och skonsamt!

   

Det fick bli kokhet vatten fast frågan kvarstår vilket är mest skonsamt knipsas eller skållas 

Av Bengt Bertilsson - 13 juli 2020 05:45

Jag öppnade vårt köksfönster och då hör jag något som prasslar till och jag förstod inte var det var så jag bara stängde fönstret efteråt. 

   
Då ser jag på golvet ligger något som visar sig vara delar av ett getingbo 

      

Så jag öppna och ser ett getingbo sitter precis ovanför fönstret på mursten och i deytta ser jag det lagt små geting larvar.

 


Boet sitter kvar får se om de laga detta fast egentligen skulle det bort 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards