Alla inlägg under november 2020

Av Bengt Bertilsson - 18 november 2020 06:00

Ibland är det helheten som kanske säger mer än enskilda figurer

 

Ibland så har jag hört mellan tummen och pekfinret eller en gripklo kan det vara. Ja i fantasin kan en att se precis det vad en själv vill se att det är.

 

Fick mig att tänka på Mummindalen och lilla My, en långsökt tanke kanske.

 

Men helheten tycker jag mig ser mycket mer, så frågan är om det är fler som ser vad jag ser eller ser du något annat. 

Kommentera gärna vad du ser  


Av Bengt Bertilsson - 17 november 2020 06:00

Såg det inte först såg det inte sen heller utan först lång efteråt ser jag det. Ja i fantasin kan en att se precis det vad en själv vill se att det är, att jag ser det är inte säkert att du ser, så frågan är om det är fler som ser vad jag ser eller ser du något annat 

 

Ser ni konturerna av ögon, näsa, mun och hakan eller är det bara fantasin som jag ser detta?

Kommentera gärna vad ser du 

Av Bengt Bertilsson - 16 november 2020 06:00

Fantasin kan en att se precis det vad en själv vill se att det är, att jag ser det är inte säkert att du ser, så frågan är om det är fler som ser vad jag ser eller ser du något annat 

 

Kommentera gärna vad du ser låt fantasin spegla det ögat tycker sig se 


Av Bengt Bertilsson - 15 november 2020 08:00

Blir någon fundersam, skulle inte dessa ligga i dvala vid denna årstid. Men tiden är ur led säger de och klimatförändringar gör att vi snart har kanske bara en värmeperiod och vi är i dess linda

 
Dessa två fann jag i min källartrappa en krypandes nedåt en uppåt och idag är det den 15 november temperaturen visar + 9

     

 Men vilken art av snigel skall vara osagt då det är svårt att sägs det när de är små. Hittade snigel på julafon 2019 och dessa fick jag ett förslag att dessa var Gråsidig skogssnigeln
 

Av Bengt Bertilsson - 15 november 2020 06:00

Grått och dimmigt hör november till 

 

Av Bengt Bertilsson - 13 november 2020 06:00

Grått och trist väder men så skall det vara vid denna årstid

 

Men tankarna går tillbaka till sommaren och Höga kusten som fascinerade oss mycket, framför allt naturen och miljön. En till synes uthuggen sten kanske inte det fanns jättemånga stenar som låg där som de var sprängda av naturens egna krafter en gång 

Av Bengt Bertilsson - 9 november 2020 06:00

Blått vatten är vatten som tas upp ur vattendrag och grundvatten för att bevattna grödorna, och grått vatten är föroreningarna som produkten orsakar i vattendragen

 

Nu är det ljuset brytningar som färgar vattnet har jag fått lära mig, men jag tror aldrig jag sett ett så blått vatten som uppe vid Höga kusten 

     
Fast det finns platser säger de som vattnet är blått fast detta är kanske fake news 



Av Bengt Bertilsson - 8 november 2020 07:27

Kalla det för vad du vill egentligen, men naturen kan skapa det vi själva kanske uppfatta det ser ut som 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards