Alla inlägg den 10 februari 2021

Av Bengt Bertilsson - 10 februari 2021 06:00

Framför mig dök det upp en sån där vacker vy som jag bara måste fånga på bild. Men det där med skugga och sol blir det inte alltid som det såg ut i verkligheten när jag sen kommer hem och ladda upp bilden på datorn.  Försökt få lite bättre bild sen är det upp till betraktaren att avgöra vad den tycker

 
Blå snö skugga som och felinställning av vitbalansen men detta kunde jag inte göra något åt då det var min fickkamera som är autoinställningen som styr 1/320 sek. f/5,6 24,031 mm ISO 400 

 
Svartvitt ett alternativ men något stämmer inte 
 

Ett försök att justera färg gav ett lite bättre resultat men fortvarande inte nöjd 

 

Såg ni solfläcken i förgrunden denna störde bilden insåg jag och beskar bilden i nederkanten. Men fortvarande inte nöjd eller ärr det bara jag som ser detta 
 

Tyckte du att bilden var snedd ovan så är den rak nu, men i verkligheten så är det en liten uppförsbacke och en sväng. Så frågan som fortvarande gräver i mitt huvud. Snedd eller rak vinkel vilket är rätt. Fast detta är i betraktarens ögon som bara ser detta 


Foto · Natur

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards