Direktlänk till inlägg 4 december 2022

Det går framåt

Av Bengt Bertilsson - 4 december 2022 11:02

Med hjälp med hustrun när det inte fungera och kryckor och en fyrkantig sittkudde så klara jag tillvaron bra.

Sittkudden den skall vara med överallt om jag ämnar vilja sätta mig ner och sitta bekvämt eller bara att komma upp och ner är denna nödvändig. Så det blir många spring i bena för ofta glömmer jag att ta med mig den när jag reser mig för att göra något annat
För övrigt har det gått över förväntan med det mesta när det gäller Rahab klara att gå lite överallt och upp och ner i trappor. Även de enkla hushållsuppgifterna går bra att utföra.
  
Fast det som är mest irriterande är att den ene säger så och den andre säger något annat hur livet kommer att vara efteråt. Den ene säger att du får inte göra det och den andre säger något annat. 
Den ena säger att du skall ta det lugnt och inte anstränga dig. den andre säger att du kan i princip leva som vanligt utan i visa speciella omständigheter. 
Ibland vet jag inte vad jag skall göra utan jag gör vad jag tycker jag vill göra och ibland lite till. Ont gör det men det skall det göra och är övergående. Fast jag blir förb.... att vissa saker går inte att göra 

Sömnen och att hitta ett läge för bena är dock något som retar en så det får allt bli en extra tablett på nätterna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 23 april 07:31

Pest eller kolera för skall vi tro experterna så förflyttar vi bara problemet    Själva mossan sprids vid mossrivning genom att "mossbitar" hamnar på nya ställen där kanske ingen mossa fanns. Där etablerar den sig om förutsättningarna finns. ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 22 april 05:30

Dags att rensa vinterförvaringen av jordguppsplantorna   Det som göms kom fram visar sig vara gamla planteringslådor med plantor som skall placeras ut senare         Men det fanns mer      Revor planterade i gamla pensé lådor  som...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 21 april 05:30

Troligen lagom till valborg så lär det bli ett hav av tulpan och liljor blommor i Bältespännarparken i Göteborg        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 20 april 07:15

En tur in till storstan och fotograferade på körsbärsblomningen i centrum som jag inte noterat innan vid mina tidigare besök i stan. Men detta kan bero på at jag inte varit där vid denna årstid.                       ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards