Alla inlägg den 17 mars 2020

Av Bengt Bertilsson - 17 mars 2020 06:00

En liten ruggig fjäderboll satt ihopkrupen nedanför min fågelautomat som hänger utanför fönstret. Där den satt var det svårt dels om den rörde sig och vad den gjort med sitt lilla huvud. Ett tag trodde jag den var död men så ser jag den ryker till i fjäderdräkten. tog en bild med mobilen som blev så där

 

Då jag inte vill störa den gick jag därifrån och höll på ett bra tag och glömde bort den lille krabaten. När jag sen kom in ser jag det sitter en liten rufsig blåmes i fågelautonaten

         

Måste vara den som satt därunder som vaknat till och tagit sig upp och sitter där lite förskrämd men den sitter kvar fast det kommer andra fåglar verkar det se ut som den dels pustar ut och återhämtar sig mellan varven den tar och äter av jordnötterna

   

Plötsligt så flyger den iväg men den flög inte så långt utan satte sig i sin ihopkrupna ställning på nytt. Några minuter senare så var den borta och troligen återhämtat sig och flugit till skogs 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards