Alla inlägg under december 2023

Av Bengt Bertilsson - 31 december 2023 00:15

Tiden lider mot sitt slut och det är bara några timmar kvar av detta år 2023 och det har hänt en hel del här på Farstutrappan som trogna följare stått ut med att läsa.

Så jag passar på att skriva Gott Nytt År alla redan och tacka för gemenskapen. För jag eller övriga i huset tänker inte sitta uppe och vänta på att klockan skall bli 12 och säga Gott Nytt År 

 
Imorgon är det ett nytt år och om hälsan vill vara med nya blogginlägg om händelse på farstutrappan 

 

Av Bengt Bertilsson - 30 december 2023 05:45

Om jag inte lyckas spåra vem det var här igår så ser jag spåren av haren tydligt både över gräsmattan som i jakten att hitta matnyttigt också 
     

Av Bengt Bertilsson - 29 december 2023 05:45

Någon smyger här på nätterna på vår tomt, den lämnar spår men jag lyckas inte lista ut vem det är och spåret var lite nysnö över så det var svårt att utläsa ev tassar, klor eller klövar 
     

Av Bengt Bertilsson - 27 december 2023 05:30

Ibland kanske jag matar våra vinterfåglar för ofta och mycket också 

       
Problemet är att de äter inte upp allt som jag utfodrar utan mycker faller liky´t den rikes bord ner på marken 
     
Men detta får du inte se denna gång 

Av Bengt Bertilsson - 25 december 2023 05:30

Liten tomte tittar ut, på vägen sitter en annan tomte eller är detta bara i fantasien.

 

Fast det liknar kanske någon annan figur jag sett fastnat på väggen på garaget 

 

Nyfiken som en är så gick jag ut och kollade visst ser vi en figur frågan är vilken tycker du se eller är detta bara fantasin som jag tycker mig se något 

    

Av Bengt Bertilsson - 24 december 2023 00:15

Önskar alla följare av bloggen

 


en riktig

 

GOD JUL

 

Av Bengt Bertilsson - 23 december 2023 05:45

Allt tyder på att vi får en vit jul även detta år. 

 

Årets julkärve som lyser över fågelmatstationen 

 

Matgästerna låter sig smaka 

Av Bengt Bertilsson - 17 december 2023 05:45

Tjo, vad det var livat i holken i lördags! Uti det tokiga stararnas hem Jag tror alla vilda fåglar som i skogen fanns 

 
Dessa hittade jag på jul(a)torget i Unnaryd och tillverkare var lite bandyintresserad tror jag av döma av visa klubbmärken. 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards