Alla inlägg den 12 mars 2024

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 12 mars 05:45

Det var närmare 10 minus när vi vaknade så det fick bli lite varmare tyckte vi. Men solen kom fram och då blev det nytt pass på vedbacken. Jag och drängen, fast idag fick vi hjälp av farmor också en stund. Dagen till ära var detta på kvinnodagen och då skulle vi jobba jämställt kom vi fram till. 
 

En som sköte spakarna en som klyver och en som lava veden upp i staplar, då gick det utan vill jag lova. Men detta var samtidigt lite som fan flög i oss för plötsligt så blev det lite av tävling. Detta tyckte inte våra kroppar om efteråt kan jag lova.   

 

Nu är det 4 staplar och dessa två nya lite större och de är ca 4 kubik i de två nya så då bör vi fått ihop ca 7 kubik 

Ved
Av Bengt Bertilsson - Tisdag 12 mars 05:30

När jag stod där och skall plocka veden igår upptäcker jag vita korn på vedträden jag sågat     

Visar sig vara hagel som kommit under natten och, det som är mer mystiskt är att det fanns bara på dessa två vedträden och sen en liten sträng på marken några meter därifrån

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards