Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Bengt Bertilsson - 12 oktober 2013 06:32

I väntan på Naturmorgon skall börja kl. 06,14 tog jag mig sedvanligt ut på farstutrappan. Möts jag av ett svagt ljusblått gryningsljus syns i öster, men ovanför härskar mörkret fortvarande.
Karlavagnen står parkerad i NO och för övrigt är det ett hav av stjärnor som syns i alla väderstreck.
Det råder vindstiltje, fasadflaggan hänger slak på sin stång och lyhört och minst lilla ljud hörs vilket kan både vara en fördel och en nackdel. Avslöjar att gammelkatta kommer mot mig när hon går över gräsmattan och boklöven under hennes fötter frasar när hon kommer mot mig.
Att jag inte är ensam där ute fick jag uppleva när jag körde in till byn med hustrun i arla morgonstund. Vet jag var viltet brukar gå tog jag det varsamt och fick också se en hel rådjursfamilj gå över vägen. Troligen i tron att det inte brukar komma några bilar vid den här tiden kom kiden på efterkälken och fick vänta på att gå över. Hann sen köra ca en km då springer Micke räv härligt rödbrun över vägen och försvann in i det höga gräset i vägrenen.

Av Bengt Bertilsson - 12 oktober 2013 06:15

Har man en trädgård så finns det alltid något att göra och det känns skönt att fått klippt ner hallonbuskarna och tagit ogräset.

 

Passade på att rensa bort ogräs under vinbärsbuskarna och grävde upp lite runt dessa.

Fast skall jag vara ärlig borde jag klippa bort lite grenar från dessa också men det får bli till ett annat år. Var sak har sin tid

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards