Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Café Farstutrappan dag 1.

Av Bengt Bertilsson - 22 januari 2014 07:02

Vårt dagliga bröd giv oss idag.

 
Lyckades komma över en säck med överblivit bröd i boa efter helgen som kunderna ratat.

 

En bärkasse med Wienerbröd kalasar nu Blåmesarna på.

 
En snäcka är gott också tycker

 
Även Koltrasten tackar.

 
Dessutom så fanns det frallor med vallmofrö och utan samt rågbullar.

 

Näringsfattigt säger somliga och bukfylla kanske men det finns i överflöd så de får väl komma och hämta dess mer.


    

Finns talgbollar också konstatera en Hackspett.

  
Sen finns de som sitter och väntar

 
 
Mikael

Mikael

22 januari 2014 08:34

Lägger mest ut solrosfrön, men igår serverade jag också de bevingade vännerna lite mjölmat.

http://russulanatur.bloggo.nu

 
Ingen bild

Bengt

22 januari 2014 10:27

Mina "pjoddar" får även andra godsaker, 3 liter solrosfrö går det åt nu varje dag här också.

 
Ingen bild

Tora

22 januari 2014 11:21

Vet inte om det är åldern...men det är så härligt att se alla fåglar komma flygande för att få mat.....en baktanke finns också...att dom ska trivas och äta upp alla löss på rosor och andra kusar som man inte vill ha på blommorna om sommaren....

 
Ingen bild

Bengt

22 januari 2014 11:35

Tora tanken är god men merparten av våra vinterfåglar vi har här nu de flyr när lössen och andra flygfän kommer.
Här hemmavid brukar det endast vara ett par blåmesar som stannar som sommargäster i holken och (terroristerna) koltrastarna kvar. Plockar jag inte bären rensar de bärbuskarna åt mig.
Fast artrikedomen av sommarfåglar skall jag inte klaga över fast de hörs mest inte syns.

 
Ingen bild

Mikael

22 januari 2014 14:57

Min far kunde sitta och titta i timmar på fåglarna. Han sa att det är "kul så det är inte klokt" att se dem.
Nu i helgen är det dags igen för den årliga räkningen av fåglar vid fågelborden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 23 april 07:31

Pest eller kolera för skall vi tro experterna så förflyttar vi bara problemet    Själva mossan sprids vid mossrivning genom att "mossbitar" hamnar på nya ställen där kanske ingen mossa fanns. Där etablerar den sig om förutsättningarna finns. ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 22 april 05:30

Dags att rensa vinterförvaringen av jordguppsplantorna   Det som göms kom fram visar sig vara gamla planteringslådor med plantor som skall placeras ut senare         Men det fanns mer      Revor planterade i gamla pensé lådor  som...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 21 april 05:30

Troligen lagom till valborg så lär det bli ett hav av tulpan och liljor blommor i Bältespännarparken i Göteborg        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 20 april 07:15

En tur in till storstan och fotograferade på körsbärsblomningen i centrum som jag inte noterat innan vid mina tidigare besök i stan. Men detta kan bero på at jag inte varit där vid denna årstid.                       ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards