Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Blåmes

Av Bengt Bertilsson - 17 februari 2014 06:15

Satt på min farstutrappa och ca 3 m framför mig ser jag en blåmes sitta.

   

Uppborrad som en koltrast brukar vara när den fryser, förstod jag den mår inte bra.

   

Jag gick sakta fram emot den för att försöka få en bra närbild men istället för att lyfta vilket jag ansett vara det bästa tog den ett litet skutt på några centermetrar istället.

   

Vingar och ryggfjädrarna såg inte ut och först trodde jag den var enbent också, men så var inte fallet.

  
 

Plötsligt flög den upp och över vårt trädgårdsstaket men orkade inte så långt utan satte sig i gräs och lövverket som ligger på ängen.

   

Efter en stund lyfter den därifrån också men den lär nog inte överleva länge då den slog ner ett 10 tal meter längre ut på ängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 29 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards